Fullt allvar, Jag är tillbaka!

Hej bloggen!
förlåt för att jag en gång lämnat dig, men jag lovar att aldrig lämna dig, nu är det du och jag!

Som ni förstår så tänker jag alltså blogga här! Ensam, känns som om det är bäst så för det är jobbigt att byta blogg 24/7 inte bara för mig, utan för er!

Men vem är jag då?
Jo det ska jag berätta nu! :)

Jag heter alltså Evelina Bohlin, föddes 1 Februari 1996 och mäter 168cm över havet! :)
Detta innebär då att jag ska börja gymnasiet efter sommaren, och det är Real hästhållning jag sökt in till och är preliminärt antagen! :) Så alltså är det där jag kommer börja efter detta efterlängtade sommarlov! :)

och ungefärt såhär ser jag ut utan alla hästsaker ;)

Jag bor i en liten by ca: 5km från Ockelbo som heter Ulvsta, rättare sagt på Lisshagsvägen 32 i ett rött hus med vita knutar, typ som en vanlig svensson familj! Vi har en liten gård här med stall, verkstad där pappa även slipar klingor. Jag bor här med min mamma Maria och min pappa Anders. Min storebror Marcus har en lägenhet i Gävle där han bor någon månad till innan han flyttar till Norge där hans tjej bor, så honom lär vi väll inte få se så mkt av :(

Jag har för tillfället 3 hästar, 2 st ponnysar och 1 storhäst!

Först har jag min B-ponny Samantha
Hon är ett sto född 1988 med okänd härstamning!
Hon rids inte utan går mest här och njuter av sista åren i livet :)


Sen har jag min D-ponny Mike's Quickstep
Han är en valack född 1995 även han med okänd härstamning!
''Vicke'' som han kallas köpte jag 26 Maj 2010 från Theres Jons.
När jag köpte honom hade han bara bott i Sverige typ 1 månad.
Tillsammans med honom tävlade jag Lb+5, placering upp till Regional LB :)
Tyvärr blev han skadad i slutet av 2011 och är nu under igångsättning igen,
dock finns det inte några garantier på att han kommer hålla när han säts igång,
så tiden får avgöra vad som kommer hända med honom! En otroligt social och
pålitlig ponny!


Sist men inte minst har jag då min storhäst Nikita
Hon är ett sto född 1995, Hennes pappa är Habsburg, mamma är Kamarilla och morfar Zelhem.
Har hela stamtavlan på henne men den tänker jag inte sitta och rabbla upp nu ;)
Nikita fick jag nu 2012 och har därför bara hunnit starta 105 på henne :)
Målen med henne är att gå 110 med stadiga rundor i år och så får vi se vad som häner nästa år :)
Vi tar det i våran egen takt! :)


Så om det är något mer ni vill veta om mig så är det bara att fråga! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu